FOREVER CAN NEVER BE LONG ENOUGH FOR ME TO FEEL LIKE I'VE HAD LONG ENOUGH WITH YOU

Jag har bestämt mig för att ta mig an den här lilla utmaningen som cirkulerar omkring i alla olika sorters bloggar, där man varje dag berättar något om sig själv utifrån en lista. Det betyder att idag (Dag 1) ska jag presentera mig själv... So here we go!

Vi börjar med den tråkiga informationen och sen får vi se hur det slutar.. jag heter ju då Rebecca Maria Carlbom. Föddes hemma i vardagsrummet den 4 oktober 1989, så jag är alltså 21 år, 5 månader och 11 dagar gammal. Mamma har sedan vardagsrumsfödseln kallat mig "lilla fröken bråttom". Det stämmer än idag. Jag vill kunna/göra/vara så himla mycket, men har väldigt sällan tålamodet till att lära mig sakerna. Vill att saker och ting ska ske på momangen. Trots detta obefintliga tålamod utbildar jag mig till lärare i svenska och engelska för grundskolans senare år. Har snart pluggat i 2 år, har 2 ½ år kvar tills jag kan kalla mig själv för lärare. Men iallafall. Jag har en familj också såklart. En mamma, en pappa, och 5 fina syskon. En storebror och fyra yngre syskon. De bor alla i min lilla hemort Aneby. Storebror bor i egen lägenhet och resterande del av syskonen bor hemma hos mamma tillsammans med två gosekatter. Jag har en egen liten familj också. Som består av mig och min Erik. Vi har klarat oss genom väldigt mycket tillsammans och kommer enligt planerna att fortsätta med att hålla varandras händer.
Hur är jag som person då? Mer än fröken bråttom? Jag har ett jäkla humör. Kan bli jättearg och irriterad över något och sen i nästa sekund inte förstå varför jag blev irriterad. Är ofta väldigt blåögd och naiv, vilket har lett till att jag har svårt att lita på människor, sedan jag många gånger märkt att många inte alltid är som man först tror. Jag är väldigt öppen kring det mesra, lever efter att saker och ting blir lättare att leva med om man inte döljer det.  Om det är svårt och fult mår man alltid själv bäst av att inte stänga allt inom sig. Det är också en stor grej i mitt liv just nu, att jag sätter min egen lycka i fokus. Jag vill ofta hjälpa alla andra som far illa, men har på senare tid förstått att om jag inte själv mår bra kan jag heller inte hjälpa andra. Jag är oftast glad. Pratar mycket och gärna. Om viktiga, och om mindre viktiga saker. Är intresserad av det mesta, beroende på humör, ibland vill jag bara ligga hemma i soffan och äta godis, och ibland känner jag för att promenera omkring hela dagarna. Jag är värdelös på att hålla i mina pengar. Jag är livrädd för insekter, mörker och att drunkna. Jag kan alla OTH-avsnitt utantill..

Där var en liten kort presentation av mig. Imorgon kör vi tydligen på "Min kärlek"

Puss!!

söt...............

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0