THE ONLY MOVE FOR ME AND YOU IS TO GO OUT BLAZING

Idag har varit en intressant dag. Jag vaknade och var utvilad och pigg (för en gångs skull) vid 6.30, men när jag skulle ta 7.45 tåget var det ju självklart INSTÄLLT! Så jag fick vänta på nästa tåg som går 8.45. Sen så blev det frid och fröjd ett tag, jag sitter tillsammans med Fislisa, Blucher och Krestejn och filar på vårat grupparbete, och trots att vi alla snart kräks på arbetet gick det bra. Sen skulle jag ta tåget hem, och får höra när jag kommer till stationen att varenda jäkla pendeltåg mellan Norrköping-Tranås är inställda och ersätts utan ersättningsbussar. Toppenkul, fick springa till hållplatsen där bussarna väntade, sen byta buss igen i Mjölby av någon dum anledning. Så det tog alltså 1 ½ timma att komma hem idag, plus en timmas väntan på stationen i Linköping. Men så fort jag klev av i Tranås blev jag gladare! Erik hämtade mig så jag slapp gå i kylan och när jag kom hem hade han och Oskar svängt ihop en Lasagnete (stavas det så?) och bryggt kaffe. Så då blev jag glad igen!

Nu så vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, ska nog fixa lite med PowerPoint presentationen vi ska ha imorgon.. det är jag inte heller speciellt sugen på, måste ta 6.30 tåget till Linköping imorgon, alltså måste jag stiga upp någongång mellan 5.00-5.30.. så kommer nog att lägga mig tidigt ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0